100ste Vierdaagse van 19 - 22 juli 2016 is voorbij - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Dirk Veen - WaarBenJij.nu 100ste Vierdaagse van 19 - 22 juli 2016 is voorbij - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Dirk Veen - WaarBenJij.nu

100ste Vierdaagse van 19 - 22 juli 2016 is voorbij

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

24 Juli 2016 | Nederland, Baarn

Hallo allemaal door technische storing was het niet mogelijk een bericht te plaatsen

Dag 1 de dag van de Betuwe ( nu Blauwe dinsdag ) de start was om 06.00 uur op weg naar de Waalbrug daar lopen Bep en Theo het begint al warm te worden dus de turbo aan op weg naar Bemmel waar Pauline en Harry staan met koffie en koek.
na een pauze van 10 min. door via Arnhem naar Elst.
hier zijn Pauline en Harry met fris en kommer nu op weg naar Oosterhout , in Valburg is het al 29 graden ( om 10.15 uur ) maar als je loper hebben wij er weinig last van.
over de dijk bij Oosterhout hier is het nog rustig met lopers met wat wind is het best te doen.
voor het heet is ben ik weer op de wedren.

Dag 2
de Roze woensdag of de dag van Wijchen.
wij mogen een half uur eerder starten i.v.m. de verwachte warmte.
eigenlijk heb ik de vroege start maar Wim en Gerrie Jeannette en Harry komen naar Wijchen dus geruit voor de late start. meer om 05.30 uur vertrokken helaas al om 08.15 uur in Wijchen .
nu wachten op de familie die rond 09.30 uur bij het restaurant een lekkere soep genomen daar om 10.15 uur vertrokken richting Beuningen.
het wordt nu warm maar er staat wel wat wind dus veel drinken en eten.
onderweg nog bekenden tegen gekomen zoals Bibi van Tempoteam.
na Beuningen is het asfalt heel warm waardoor veel mensen uitslag krijgen op de benen,
via de Waalkade naar de Rozestraat het is heel gezellig de meesten mensen hebben iets Roze aan .
de laatst twee kilometers door de stad lopen op weg naar de Wedren.
deze dag was beter te lopen dan dinsdag ( minder warm )

Dag 3 de dag van de Zeven heuvelenroute .
vandaag geen vroege start dus om 06.00 uur vertrokken richting Malden het is al heel gezellig onderweg maar er lopen mensen die het moeilijk hebben.
het zijn diversen mensen die de 55 km lopen dus maar hopen dat ze het halen op tijd, op de de dijk naar Plasmolen.
bij Breedeweg een stop gehouden met soep en brood ( over de Helft
) nu op weg naar de Zeven heuvelen hier is veel muziek en veel toeschouwers dus lekker lopen.
het is nog niet warm ( 10.00 uur ) water bij gevuld en nu maar klimmen voor de meesten is het zwaar maar rustig lopen en het komt goed.
via Berg en Dal naar Nijmegen .
langs mijn slaap plaats waar het Witte donderdag is op weg naar de Wedren hier zijn Hans en Bep ( 12.00 uur binnen) gezellig aan het bier en eten kijken naar de mensen die binnen komen de een beter dan de ander.
maar hopen voor de volgende dag.

dag 4 de dag van Cuijk

het is eigenlijk een vroege start maar de familie komt Harry Jeannette en Mirjam.
om 06.00 uur gestart richting de Weezenhof ( volgens buienrader blijft het droog) om 07.30 uur aan gekomen bij J H . M voor koffie met koek.
het begint te regenen en te onweren de lucht is zwart, maar wij moeten door, onder de bomen kunnen wij niet schuilen regen kleding aan op weg naar Malden door naar Overasselt Linden Beers Cuijk hier zijn J H en M.
zitten klaar met soep en brood de regen kleding uit lekker eten en drinken ( nog 14 km Lopen naar de Wedren) het is nu droog dus lopen zonder regen kleding via Mook Malden naar Via Gladiola
het laatste stuk van 4 km is wel zwaar de snelheid is er uit nu nog maar 4 km per uur . het is droog dus veel mensen langs de route.
om 13.55 uur binnen.
nu mijn 6 de kruisje op halen en naar huis,
tot volgend jaar als het goed gaat

groetjes Dirk.

• 24 Juli 2016 - 13:50

Marja:

Goed zo Dirk we miste je al en dachten steeds aan je met dat warme weer.
    Maar trots dat je het weer uitgelopen hebt.
    Nu lekker uitrusten.