Dag 1 de dag van ELST - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dirk Veen - WaarBenJij.nu Dag 1 de dag van ELST - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dirk Veen - WaarBenJij.nu

Dag 1 de dag van ELST

Door: Mirjam & Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

19 Juli 2011 | Nederland, Nijmegen

voor de eerste dag hadden Dik, Mirjam en Bep (de 40 lopers) gekozen voor de late start oftewel starten om 6.15 uur. Dat betekent wel om 4.30 uur op, ontbijten, voeten verzorgen en alles inpakken.
4 plastic regenjasjes, paraplu, voor de zekerheid toch maar zonnebrand. Harry moest al om 3.30 uur weg ! het ontbijt stond al netjes klaar en hij heeft toch maar iets gegeten. Al snel werd duidelijk dat 4 regenjasjes iets te veel was want de zon kwam al vroeg door en is niet meer weg geweest. Een wonder maar dat kwam vast omdat Bep iedereen gevraagd had om te bidden voor mooi weer want de vooruitzichten voor de rest van de week zijn ook prima! De route was zoals vanouds prachtig en druk met overal mensen en muziek. Prima gelopen allemaal en het lekkerst was natuurlijk de massage na afloop door Pauline. Dat was genieten en soms vielen ze in slaap. Even voor de technici 40 km lopen is 53.000 stappen ! Dan hebben jullie enig idee hoe ver het is. De verzorging van de Brandweer was weer fantastisch. Op de grote post kregen we champignonsoep, slaatje een broodje en een worst. Daarna konden we er weer tegen. Om 15.30 waren we allemaal binnen! Zonder noemenswaardige blaren of blessures. We hebben de Turk gebeld en van alles besteld van pizza tot salade en dat kwam hij netjes bij het pension afleveren.

• 19 Juli 2011 - 18:58

Marja:

Goed gedaan de eerste dag zit erop en het was droog.
    Op naar morgen nu lekker uitrusten en morgen weer uitgerust er tegen aan .
    Groetjes, Wybe, Marja en Rick.

• 19 Juli 2011 - 20:17

Joop En Thea:

Wat laat een reactie van mij en ik vermoed dat jullie allemaal ondertussen op één oor liggen. Zo de kop is er af en jullie hebben er al 25 % van het totaal gelopen. Joepie nog maar 75 % en na morgen zijn jullie al op de helft. Nu dat gaat van een leien dakje. Morgen niet te fanatiek van start gaan want de 2e dag is vaak de lastigste dag. Succes morgen en hopelijk ook weer een droge dag. O ja het aantal stappen: wiens stappen zijn dat? Dirk of Mirjam?